Beiträge von Christian 121

    Hallo,


    es wird ein max. 5 Minuten Referat werden, was ich frei reden sollte. Sonst würde ich das gerne noch mit den Russpartikelfilter, Commonrail und Turbo noch erkären aber das bekomme ich bestimmt nichtmehr ins hirn :D


    Es gibt nichtnur 2 und 4 Takter, sondern auch noch als Gegenkolbenmotor und wankelmotor ;)


    mfg

    Hallo,


    da ich bald meinen Abschluss schreiben werde, habe ich mir in den Kopf gesetzt ein Englisch Referat über den Dieselmotor zu schrauben.
    Bitte lest euch das alles einmal durch und sagt mir was ihr davon haltet. Wenn fehler existieren, dann sagt mir bitte bescheid.


    Natürlich ist es auch mit Bilder und Formatierungen;) bloß im Forum geht das nicht so ;)


    Rudolf Christian Karl Diesel

    Born: 18.03.1858 in Paris, France

    Died: 29.09.1913 aged 55


    Nationality: German

    Occupation: Engineer, inventor, entrepreneur

    Employer: Sulzer, Linde, MAN

    Family: Wife Martha Flasche

    Children: Rudolf Jr, Heddy, and Eugen

    Parents. Theodor Diesel, Elise Diesel

    Biography of Rudolf Diesel

    He spend his early life in Paris as the second of three children of Elise and Theodor Diesel.

    Diesel´s parents were immigrants who comes from Germany. Theodor Diesel, a bookbinder, who left his hometown Augsburg in 1848. Theodor met his wife Elise Strober in Paris an became a leather factory there.

    Diesel spend his childhood in France. As a result of the outbreak of the Franco Prussian War in 1870. His family moved to London. Before the end of the war, Diesel´s mother sent Diesel to Ausgsburg to live with his aunt and uncle, Barbara and Christoph Barnickel. In Augsburg he went to the Royal County Trade School, where his uncle teached math.

    At Aged 14, Rudolf wanted to be an engineer, after finishing his basic education in 1873, he enrolled at the newly founded Industrial School of Augsburg. Some years later in 1875 he received a merit scholarship from the Royal Bavarian Polytechnic of Munich.

    In 1883, Diesel married Martha Flasche.

    In early 1890, Diesel moved his wife and their three children (Rudolf Jr, Heddy, and Eugen) to Berlin to assume management of Linde's corporate research and development department and to join several other corporate boards there.

    Diesel understood thermodynamics and the theoretical and practical constraints on fuel efficiency.

    He knew the new steam engines only have an efficiency of 10-15%. that means 90% of the energy is wasted. His work was directed to a new engine, which possessed a higher efficiency. He took as example the Carnot cycle engine. After a long time he had done it, he designed his own engine. In his engine, the fuel was injected at the end of the compression phase. This showed a much higher efficiency than conventional steam engine.

    He died in the evening of 29 September 1913. He traveld from Antwerb to London.

    Some people claim that he had committed suicide, but no one knows for sure.

    After his death, was one of the most efficient engine in order to Diesler motors at all. It was built in submarien, cars, trucks, boats and even airplanes. He also enjoys a great popularity today.



    The diesel engine

    A diesel engine is an internal combustion engine, it was invented by Rudolf Diesel. The characteristic feature is the ignition of the injected fuel in the hot, compressed combustion air. The diesel engine is available in different designs. It is available in two and four stroke engine.

    princible

    The diesel engine is in contrast to the gasoline mixture is not ignited by a sparking plug. The mixture is ignited at about 600-900 degrees. So he lit himself. The mixture is ignited by the high compression, which prevail in a diesel engine. The air is highly compressed, and has temperatures that exceed the ignition temperature of diesel. When the piston is at the top position, the diesel fuel is injected.

    The working methods

    2 Stroke engine:

    1 first stroke:

    The gasoline-oil mixture is sucked through the depression in the crankcase. When the piston moves to the upper dead center, he opens the overcurrent. This fuel was achieved in the cylinder combustion chamber.

    2 second stroke:

    The piston moves to the upper dead point and compressed the fuel. The fuel is then ignited by a spark plug. During the down movement of the piston, the exhaust port is uncovered. The burning fuel passes through the exhaust into the environment.

    4 Stroke Engine:

    1 intake stroke:

    On the intake stroke of the piston, the piston descends from the top of the cylinder to the bottom of the cylinder, reducing the pressure inside the cylinder. A mixture of fuel and air is forced by atmospheric pressure into the cylinder through the intake port. The intake valve then close.

    2. compression stroke:

    With both intake and exhaust valves closed, the piston returns to the top of the cylinder compressing the fuel-air mixture. The compressed air is now about 600-900 degrees hot.

    3. power stroke:

    If the piston is at top dead center, the diesel fuel is injected. The resulting is massive pressure from the combustion of the compressed fuel air mixture drives the piston back down toward bottom dead center with tremendous force. This is known as the power stroke. which is the main source of the engine's torque and power.

    4. exhaust stroke:

    During the exhaust stroke, the piston once again returns to top dead center while the exhaust valve is open. This action evacuates the products of combustion from the cylinder by pushing the spent fuel air mixture through the exhaust valve.


    Danke


    mfg
    Christian

    Hallo,


    hier mal eine kleine Geschichte.


    Es war einmal ein Mann, der unheimlich gern gekochte Bohnen aß. Er liebte sie, aber leider hatten sie immer so eine unangenehme und irgendwie "lebendige" Wirkung bei ihm. Eines Tages lernte er ein Mädchen kennen und verliebte sich in sie. Als sie dann später heiraten wollten, dachte er sich: "Sie wird mich niemals heiraten, wenn ich nicht damit aufhöre." Also zog er einen Schlussstrich und gab die Liebe zu den Bohnen auf.


    Kurz nach der Hochzeit, auf dem Heimweg, ging sein Auto plötzlich kaputt und weil sie weit draußen auf dem Land wohnten, rief er seine Frau an und sagte, dass er später komme, weil er laufen müsste. Als er dann so lief, kam er an ein Café, aus dem der unwiderstehliche Geruch von heißen Bohnen strömte. Weil er ja nun noch einige Meter zu laufen hatte, dachte er sich, dass die Wirkung der Bohnen bis nach hause nachgelassen haben dürfte. Also ging er in das Café und bestellte sich drei extra große Portionen Bohnen.


    Auf dem Heimweg furzte er ununterbrochen. Als er dann schließlich daheim ankam, fühlte er sich ziemlich sicher. Seine Frau erwartete ihn schon und wirkte ziemlich aufgeregt. "Liebling, ich habe für dich die beste Überraschung zum Abendessen vorbereitet!" und band ihm ein Tuch vor die Augen. Dann führte sie ihn zu seinem Stuhl und er musste versprechen, nicht zu spicken.


    Plötzlich spürte er, wie sich langsam und unaufhaltsam ein gigantischer Furz in seinem Darm bildete. Glücklicherweise klingelte genau in diesem Moment das Telefon und seine Frau bat ihn, doch noch einen Moment zu warten. Als sie gegangen war, nütze er die Gelegenheit. Er verlagerte sein Gewicht auf das linke Bein und ließ es krachen. Es war nicht nur laut, sondern roch auch wie verfaulte Eier. Er konnte kaum noch atmen. Er ertastete sich seine Serviette und fächerte sich damit Luft zu.
    Er hatte sich kaum erholt, als sich eine zweite Katastrophe > anbahnte. Wieder hob er sein Bein und fffffffrrrrrrrrrrrtttttttttt! Es hörte sich an wie ein startender Dieselmotor und roch noch schlimmer. Um nicht zu ersticken, fuchtelte er wild mit den Armen, in der Hoffnung, der Gestank würde sich verziehen.


    Als sich wieder alles etwas beruhigt hatte, spürte auch schon erneut ein Unheil heraufziehen. Diesmal hob er sein anderes Bein und ließ den heißen, feuchten Dampf ab. Dieser Furz hätte einen Orden verdient! Die Fenster wackelten, das Geschirr auf dem Tisch klapperte und eine Minute später waren alle Blumen tot.
    Das ging die nächsten 10 Minuten so weiter und immer wieder lauschte er, ob seine Frau noch am Telefon sprach.
    Als er dann hörte, wie der Hörer aufgelegt wurde (was auch gleichzeitig das Ende seiner Einsamkeit und Freiheit bedeutete), legte er fein säuberlich die Serviette auf den Tisch und legte seine Hände darauf. So zufrieden lächelnd, war er ein Sinnbild für die Unschuld, als seine Frau zurückkam. Sie entschuldigte sich, dass es so lang gedauert hatte und wollte wissen, ob er auch ja nicht gespickt hatte. Nachdem er ihr versichert hatte, dass er nicht gespickt hatte, entfernte sie die Augenbinde und rief:
    "Überraschung!!"
    Zu seinem Entsetzen musste er feststellen, dass am Tisch noch zwölf Gäste saßen, die ihn entgeistert anstarrten.



    (xD)


    PS: Mein 444 Beitrag :banana:

    sers,
    ein DSB im Nano ist natürlich möglich, aber du braucht min.
    12cm Sand für ein gut funktionierendes DSB.
    Also unter 10-12 cm Sand kannst du es vergessen.
    Ich habe für mein Sera Cube ca. 40 kg Sand gebraucht.
    Du wirst so 25-30kg benötigen.
    Denk daran, normalen Sand mir !echten! lebenden Livesand vermischen.
    mfg